Přeskočit na hlavní obsah

25 věcí, které bych si přál vědět o koktavosti, když mi bylo 20

Trpíte sami nebo někdo z Vašich blízkých poruchou plynulosti řeči? Pokud ano, přečtěte si 25 věcí, které bych si přál vědět o koktavosti, když mi bylo 20 od Laurenta Lagarda. Velmi inspirativní a motivující myšlenky, které již mnoha lidem pomohly.

1. Přál bych si vědět, že koktavost není vada a že to není moje chyba.
2. Přál bych si vědět, že koktavost je jen jedna část mé osobnosti.
3. Přál bych si vědět, že smířit se neznamená vzdát se.
4. Přál bych si vědět, že koktavost není vysvětlením všeho, co se mi na sobě a na mém životě nelíbí.
5. Přál bych si vědět, že koktavost je možné překonat.
6. Přál bych si vědět, že společným rysem lidí, kteří koktavost překonali, je, že věděli, že koktavost překonat lze.
7. Přál bych si vědět, že koktavost není prohra a plynulost neznamená úspěch.
8. Přál bych si vědět, že se musíš odvážit být sám sebou se svými ctnostmi i nectostmi.
9. Přál bych si vědět, že otevřeně mluvit o vlastní koktavosti může být taková úleva.
10. Přál bych si vědět, že ostatní budou reagovat na mé koktání přesně takovým způsobem, jakým na ně reaguji já.
11. Přál bych si vědět, že mluvení o koktavosti otevírá dveře do světa neuvěřitelných objevů a setkání.
12. Přál bych si vědět, že nikdy nesmíš koktavosti dovolit zabránit ti v cestě kupředu.
13. Přál bych si vědět, že jakékoliv vyhýbání se je ztrátou času.
14. Přál bych si vědět, že každá cesta začíná prvním krokem.
15. Přál bych si vědět, že nemusíš být dobrý, abys mohl začít, ale musíš začít, aby ses dobrým stal.
16. Přál bych si vědět, že i ten nejmenší čin je lepší než ten nejvznešenější úmysl.
17. Přál bych si vědět, že „jsme tím, co opakovaně děláme. Dokonalost není čin, ale zvyk.“ (Aristoteles)
18. Přál bych si vědět, že být pozitivní a změnit vlastní myšlenky může reálně změnit můj život.
19. Přál bych si vědět, že slovo selhání neexistuje. Jsou jen výsledky – vědomosti a kroky k úspěchu
20. Přál bych si vědět, že neexistují obtíže, jsou pouze příležitosti.
21. Přál bych si vědět, že efektivní komunikace není záležitost plynulosti.
22. Přál bych si vědět, že lidé, kteří zadrhávají, mohou konkurovat nejlepším řečníkům a vyhrávat řečnické soutěže
23. Přál bych si vědět, že koktání pozitivně ovlivňuje humor.
24. Přál bych si vědět, že je potřeba hledat radost, ne se orientovat na výkon.
25. Přál bych si vědět, že jednoho dne napíšu tyto řádky. A přál bych si vědět, že jednoho dne budu mluvit s Jane Fraser a přeložím a vydám dvě knížky ze Stuttering Fundation.

zdroj: Laurent Lagarde, http://www.stutteringhelp.org/

Populární příspěvky z tohoto blogu

7 tipů, jak mluvit s dítětem, které koktá

Velmi často se na nás obrací rodiče, jejichž děti začaly náhle koktat. Jak v této situaci upravit své chování a řeč, aby se dítě nebálo mluvit? Sdílíme 7 tipů, jak mluvit s dítětem, které koktá, které doporučuje organizace Stuttering Foundation.     1. Zpomalte Při mluvení se svým dítěte nespěchejte. Když domluví, počkejte několik sekund, než začnete mluvit vy. Vynechte rady typu „zpomal“ nebo „zkus to znovu a pomaleji“, které dosáhnou mnohem menších úspěchů než vaše vlastní klidná a uvolněná řeč. Někdy se vyplatí zpomalit i v životním tempu. 2. Naslouchejte Zkuste věnovat svému dítěti naprostou pozornost a opravdu poslouchejte. Neznamená to, že musíte všechno zahodit pokaždé, když dítě začne mluvit. Ale někdy se dětem nedostává dostatek soustředění ze strany rodičů. 3. Nezahlcujte otázkami Otázky jsou běžnou součástí života a konverzace, ale nic se nemá přehánět. Občas může být lepší okomentovat, co dítě řeklo, a počkat. 4.   Střídejte se Je rozumné, pokud se celá rodina naučí,

Jak nejlépe pomoci lidem s koktavostí - plakát ke stažení

Na základě mezinárodního výzkumu (2019) jsme spolu s kolegy ze zahraničí sepsali nejdůležitější informace o tom, co nejvíce pomáhá lidem s koktavostí při komunikaci.  Jak nejlépe pomůžete? Čemu se vyhnout?  Více se dozvíte v našem článku na www.zdravijakovasen.cz  nebo v plakátu. Plakát si můžete také  stáhnout

Žák s koktavostí na prvním stupni ZŠ - zkušenosti učitelů

  Jaké to je učit žáka s koktavostí?   Učitelé žáků s koktavostí stojí někdy v bodě, kdy neví, co mají dělat. Hlavou jim možná běhají myšlenky, které je těžké roztřídit. Dělat, že to nevidím/neslyším? Komunikovat o koktavosti s žákem? Každý žák a člověk s koktavostí je jiný a neexistuje univerzální přístup, který by každému vyhovoval.   Rozhodli jsme se zeptat samotných učitelů, jaké to je učit žáka s koktavostí. Tentokrát jsme oslovili učitelku na prvním stupni základní školy, paní Mgr. et Bc. Andreu L. Kolik žáků, kteří prošli vašimi hodinami, koktalo? A převažovaly spíš dívky nebo chlapci? Za dobu trvání mé praxe, což už je nějaký pátek, jsem učila pouze jednu dívku s koktavostí. Byla to vaše jediná zkušenost s lidmi s koktavostí? Ano, byla to jediná zkušenost, pokud se bavíme o mém zaměstnání. Mino to ve  vesnici, ze které pocházím, bydlí muž, který má také tento problém a se kterým jsem v dětství bývala v kontaktu. Zajímala jste se někdy o tuto problematiku? Tehd